Sabtu, 26 Oktober 2013

Allah.. hambaMu ini memerlukanMu..



Ya Allah,
di setiap hela nafasku,
ku seperti merasakan kehadiranMu,
kerna ku begitu merindukanMu...

Ya Allah,
sudah terlalu lama jiwa ini melupakanmu,
sekarang ia meronta merinduimu kembali,
kerna cinta yang hadir untukmu,
tidak dapat dibendung lagi..

Ya Allah,
aku ingin mendekati diriMu,
aku ingin merasakan RahmanMu,
di darah yang mengalir ke seluruh tubuhku,
kerna cukuplah Kau bagiku...

Ya Allah,
aku ingin menumpahkan air mata ku ini untukMu,
aku redha serahkan hidup dan matiku padaMu,
setelah aku menyedari betapa kecilnya aku dihadapanMu,
apakah nasibku ketika dihisabMu..

Ya Allah,
tanpa uluran tanganMu,
aku cuma hambaMu yang rugi,
aku memohon kasih dan sayangMu,
seperti Kau mengasihi kekasihMu..

Ya Allah,
kasihilah dan cintailah hambaMu ini,
kerna aku amat memerlukan cinta dan kasihMu,
masukkan aku ke dalam syurga FirdausiMu,
dengan penuh rasa sayangMu...

0 komentar:

Posting Komentar